Circa 87% dintre românii din mediul urban intenţionează să ofere cadouri de 1 şi 8 martie, majoritatea (89%) flori, mărţişoare (86%) şi dulciuri (71%), conform unui studiu remis, miercuri, AGERPRES.
Chestionaţi în legătură cu persoanele pentru care intenţionează să cumpere cadouri, bărbaţii au mai întâi de toate grijă de soţie sau parteneră (84%) şi de mamă sau soacră (81%). Colegele sunt luate în calcul de numai 49% dintre bărbaţi, conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă.
Mama/soacra se regăseşte pe lista priorităţilor şi în cazul femeilor (87%), aceasta fiind urmată de prietenă (58%) şi de colegă (42%). Tinerii intenţionează să ofere cadouri mamelor/soacrelor (95%), amicelor (58%), colegelor (50%) şi bunicelor (45%).
Cu ocazia sărbătorilor primăverii, 89% dintre românii din mediul urban intenţionează să ofere flori. Pe poziţia a doua se situează mărţişoarele (86%), iar pe cea de-a treia, dulciurile (71%). De subliniat că una din trei persoane care intenţionează să ofere dulciuri de 1 şi 8 martie le iau în calcul pe cele făcute în casă, iar una din cinci pe cele bio.
Hypermarketul şi supermarketul sunt opţiunile a 48% şi, respectiv, 40% dintre respondenţi atunci când se referă la locul de cumpărare a cadourilor.
Pentru dulciurile pe care le vor oferi cu ocazia zilelor de 1 şi 8 martie, 34% dintre români intenţionează să aloce un buget cuprins între 30-50 de lei. Comparativ cu femeile, bărbaţii intenţionează să aloce bugete mai mari cadourilor reprezentate de dulciuri. Astfel, 22% menţionează bugete cuprinse între 70-100 lei (cu 7% peste procentajul înregistrat în rândul femeilor), iar 15% de peste 100 de lei (cu 8% mai mult decât procentajul femeilor care menţionează această sumă).
Volumul eşantionului a fost de 1.018 respondenţi, dintre care 883 intenţionează să ofere cadouri de 1 şi 8 martie şi 627 intenţionează să achiziţioneze dulciuri cu aceste ocazii. Respondenţii au fost selectaţi din panelul Exact Cercetare şi Consultanţă, care conţine 43.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat prin internet.