„Abia mâine este 8 martie, dar infractorii cibernetici au început deja să-și promoveze capcanele promoționale pentru Ziua Femeii. Ultima schemă de fraudare folosește abuziv identitatea vizuală Lidl România”, arată reprezentanții DNSC.
Conform acestora, sub pretextul posibilității de a câștiga un premiu de 2.000 de lei după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile pe social media sau aplicații de mesagerie mesaje cu link-uri către site-uri de phishing.
„Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existența unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală și a luat imediat măsurile necesare închiderii lor.
Cu toate acestea, atacatorii pun în funcțiune noi site-uri care găzduiesc astfel de inițiative frauduloase aproape zilnic”, arată DNSC, potrivit Mediafax.
Specialiștii le recomandă utilizatorilor să evite accesarea link-urilor provenite din surse necunoscute sau să le analizeze cu o soluție de securitate, înainte de a face click, să nu furnizeze date cu caracter personal, financiar sau date de autentificare în urma primirii unor astfel de link-uri și să verifice existența promoției pe canalele oficiale ale brandului.