"Din păcate, tot anul vor fi întârzieri. Dar cea mai gravă situație este în această vară, în lunile iulie, august și septembrie, și se va atenua în Octombrie, Noiembrie, Decembrie, dar nu se va rezolva situația. Și grevele de pe unele aeroporturi din mai multe țări au fost elemente suplimentare care au dus la întârzieri", a declarat David Ciceo, pentru Profit.ro.
"Avem o creștere destul de bruscă a traficului în Europa și în lume față de previziunile inițiale. Sunt întârzieri din cauză că atât aeroporturile, cât și companiile aeriene și de handling au disponibilizat foarte mult personal pe fondul reducerii drastice a traficului în timpul pandemiei. În acest moment nu există suficienți angajați, iar ca urmare există întârzieri, care se transmit.
Există întârzieri importante și din cauza traficului aerian. În foarte multe țări există întârzieri din cauza aglomerației și intensității traficului aerian și mai există și întârzierii livrării unor aeronave.
Sunt companii aeriene care nu au aeronave suficiente, s-au bazat pe faptul că vor primi aeronave noi, au vândut bilete și au trebuit să anuleze anumite rute pentru că le-au primit. Lipsa aeronavelor pune o și mai mare presiune, pentru că orice aeronavă care se defectează creează o problemă care se transmite", spune Ciceo.
"Ne putem aștepta, începând cu anul viitor, la o creștere de circa 40-50% a prețului biletului de avion"
"Ne putem aștepta, începând cu anul viitor, la o creștere de circa 40-50% a prețului biletului de avion. Va fi treptată această creștere. Începând din toamna asta se va vedea o creștere.
Față de ce era înainte de criză, consider că s-ar putea ca, în vara anului viitor, să avem cu 40-50% mai scumpe biletele, dar asta depinde și de context, și de destinație. Și chiar dacă prețul va crește oamenii tot vor continua să zboare. Transportul aerian a devenit deja o necesitate", afirmă David Ciceo.