După ce anul trecut România a ajuns la recordul de a demola o porţiune de autostradă, nici pentru anul 2016 nu sunt veşti mai bune. Cap de listă rămâne în continuare lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie. Porţiunea de 300 de metri, demolată anul trecut, s-a fisurat cu încă 300 de metri.
Constructorul a comunicat Companiei de Drumuri şi Autostrăzi că au fost exercitate presiuni politice pentru ca acel tronson să fie deschis traficului, chiar înaintea alegerilor prezidenţiale.
Contractul cu firma italiană a fost reziliat la începutul acestui an, iar acum CNADNR vrea să rezolve problema cu o expertiză. După aproape 8 luni de când s-a sesizat că şi lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început să se crape, nici până în acest moment nu s-a luat vreo hotărâre.
Nici lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, care nu are nici aviz de construcţie, nu e ferit de surpări. Acolo terenul a alunecat, iar constructorul cel mai probabil va fi nevoit să ajusteze traseul, ceea ce ar putea însemna alte costuri.
Autostrada Sibiu-Piteşti este în continuare la etapa: revizuirea studiului de fezabilitate. Cu toate că în masterplanul aprobat de Comisia Europeana, România se angajează să aibă această autostradă funcţională în 2020, termenul va fi şi aici depăşit, cel puţin cu an. Chiar dacă anul acesta nu sunt şanse reale de inauguarare a vreunui kilometru de autostradă, noul şef al CNADNR a anunţat deschiderea a trei noi şantiere: autostrada Transilvania, porţiunea Suplacu de Barcău-Borş, A3, Bucureşti- Moara Vlăsiei şi autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş.