Deszăpezirea în 21 de zone ale ţării se face în baza unor contracte prelungite cu firmele care se ocupă de întreţinerea drumurilor. Deşi vechile contracte au expirat în decembrie 2011, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri a lansat noile licitaţii abia în ultimele zile ale anului trecut.
Deşi Antena3 a solicitat date, oficialii CNADNR nu au precizat prin ce modalitate au fost prelungite vechile contractele în valoare de sute de milioane de euro.
Contractele de întreţinere a drumurilor încheiate cu patru din cele şapte direcţii regionale de drumuri şi poduri au expirat în perioada noiembrie -decembrie 2011. E vorba de regionalele Bucureşti, Craiova, Cluj şi Braşov, acolo unde contractele atribuite în perioada 2008-2011 sunt în valoare totală de 2,5 miliarde de lei fără TVA.
Noile licitaţii pentru drumurile din aceste zone au fost lansate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România abia în perioada 23-28 decembrie 2011.
Mult prea târziu pentru a încheia noile contracte. În plus, licitaţiile au fost contestate. Prin urmare, autorităţile au fost nevoite să prelungească vechile contracte până la 31 martie 2012. Ministrul Transporturilor a evitat să vorbească de adevărata situaţie a întreţinerii drumurilor.