Antena 3 CNN Actualitate Despăgubiri de la CFR pentru întârzierea trenurilor | Condiţii şi acte necesare

Despăgubiri de la CFR pentru întârzierea trenurilor | Condiţii şi acte necesare

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 22:43 09 Ian 2024 Modificat la 22:43 09 Ian 2024
tren calea ferata cfr
Despăgubiri de la CFR pentru întârzierea trenurilor | Condiţii şi acte necesare Sursa foto: profimediaimages.ro

Pasagerii au dreptul de a solicita despăgubiri în cazul în care trenul CFR înregistrează o întârziere semnificativă.

Suma despăgubirii este determinată în funcție de durata întârzierii și de tariful biletului. 

De exemplu, dacă trenul soseşte la destinaţie cu întârziere din cauza transportatorului, aveţi dreptul la despăgubire pentru întârziere echivalentă cu 25% din preţul de transport pentru trenul întârziat, dacă întârzierea este între 60 şi 119 minute.

De asemenea aveți dreptul la despăgubire pentru întârziere echivalentă cu 50% din preţul de transport pentru trenul întârziat, dacă întârzierea este de 120 de minute sau mai mult.

Totuși, există şi anumite excepții. Nu aveţi dreptul la despăgubire în cazul în care sunteţi informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea legitimaţiei de transport sau în cazul în care întârzierea care se datorează continuării călătoriei la bordul unui alt tren sau redirecţionării nu depăşeşte 60 de minute.

Nicio despăgubire nu va fi platită dacă valoarea acesteia va fi mai puţin de echivalentul a 4 euro. Responsabil pentru plata despăgubirii este transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie.

În principiu, cererea de despăgubire pentru întârziere trebuie trimisă la transportatorul emitent al legitimației de călătorie însă aceasta poate fi depusă la unul din transportatorii participanți la transport care o va înainta transportatorului responsabil pentru soluționare, se arată pe site-ul cfrcalatori.ro.

Termenul maxim pentru înregistrarea cererii de despăgubire pentru întârziere la unul din transportatorii participanți la contractul de transport este de maxim 2 luni de la terminarea călătoriei sau de la ultima zi de valabilitate a biletului.

Un răspuns la cererea de despăgubire va fi transmis de transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie într-un termen de 1 lună până la cel mult 3 luni (în cazul în care sunt necesare alte documente justificative pentru soluţionare).

Biletele de tip ‘pass’ (InterRail, Eurail, etc) sunt supuse unor condiţii particulare de despăgubire impuse de gestionarul ofertei, Eurail Group GIE şi trebuie să vă adresați CFR Călători în scris sau pe email.

Mai multe informaţii privind despăgubirile în cazul întârzierii trenului - servicii internaţionale de transport pot fi găsite AICI

×
TOP articole
x close