Antena 3 CNN Actualitate Descoperire macabră lângă Iași. Autoritățile nu au o explicație

Descoperire macabră lângă Iași. Autoritățile nu au o explicație

2 minute de citit Publicat la 11:26 07 Noi 2016 Modificat la 11:26 07 Noi 2016
field.jpg
Foto: Pixabay

Acum doua zile (sambata, 5 noiembrie, 2016 - n.r.) localnicii din comuna Ciurea, aflata la doar cativa kilometri de orasul Iasi, au facut o descoperire teribila, tocmai in satul Piciorul Lupului, in padure. Este vorba o groapa comuna, unde ar fi fost ingropate zeci de cadavre! Cu sprijinul de autoritatilor si al jandarmilor, s-au derulat sapaturi, sub atenta supraveghere a celor de la Parchetul Militar Iasi. Pana la acest moment, nu exista o explicatie oficiala venita din partea anchetatorilor, in legatura cu acest incident. Totusi, exista o serie de presupuneri legate de modul in care au murit si au fost ingropate aici cadavrele, notează BZI.ro.

Avand in vedere ca o explicatie oficiala legata de acest incident inca nu a fost oferita publicului de catre autoritati, exista doua teorii care ar putea duce la descifrarea misterului. In primul rand, in zona se afla monumentul eroilor din Piciorul Lupului, care este dovada vitejiei celor 32 de soldati români care si-au jertfit viata pentru apararea patriei în anul 1944. Mai mult, chiar pe acest amplasament, este marcat locul care delimiteaza linia de front al Celui de-al Doilea Razboi Mondial. Astfel, este posibil ca aceasta groapa comuna sa aiba legatura cu marea conflagratie. 

Pe de alta parte, trebuie cunoscut ca in localitatea Ciurea a avut loc cel mai grav accident feroviar din tara. Concret, "Catastrofa de la Ciurea" este numele sub care a intrat în istorie nefericitul eveniment. 

"Accidentul a avut loc în data de 31 decembrie 1916 sau 13 ianuarie 1917, în plina desfasurare a Primului Razboi Mondial, în gara din localitatea Ciurea, la sud de Iasi, pe calea ferata Bârlad - Iasi. Bilantul a fost de peste 1.000 morti, absenta unei anchete oficiale nepermitând elucidarea cauzelor accidentului. Un convoi militar, constituit dintr-o garnitura de 26 de vagoane, parasise orasul Galati, dupa ce Braila fusese ocupata de trupele germane, si se deplasa spre Iasi. Vagoanele erau neîncapatoare pentru numarul mare de soldati, români si rusi, si de civili refugiati din teritoriile ocupate de armatele germane ale generalului von Mackensen, drept pentru care estimarile ulterioare considerând ca aproximativ 1.000 de pasageri calatoreau cu acest tren militar. Un mare numar de persoane calatoreau pe acoperisurile vagoanelor sau pe scari si între tampoanele de legatura. Portiunea de cale ferata dintre Bârnova si Ciurea prezinta o panta deosebit de importanta. În timpul coborârii pantei, mecanicii primei locomotive au încercat sa frâneze pentru a reduce viteza, însa frânele de contrapresiune ale vagoanelor nu au functionat. Astfel, 23 dintre vagoane fiind echipate cu frâne de mâna, ei au lansat semnale acustice catre controlorii din vagoane pentru a le actiona, însa, din cauza aglomerarii, controlorii nu au putut ajunge la ele. Datorita vitezei foarte mari si unghiului mare de cotire, doar locomotiva si înca un vagon au reusit sa treaca pe linia 2; dintre celelalte vagoane, cu exceptia a doar doua care au ramas pe linie, restul au deraiat. Se pare ca cel putin unul dintre vagoane s-a ciocnit de cisternele de combustibil, declansând o explozie si un incediu enorm. În acest accident feroviar si-au pierdut viata aproximativ 1.000 de persoane. Trupurile extrase dintre resturile de metal contorsionat ale garniturii au fost depuse în gara Ciurea; în ciuda numeroaselor apeluri pentru identificarea victimelor, doar foarte putine au fost identificate. Victimele au fost inhumate într-o groapa comuna uriasa, situata la aproape 500 de metri de gara", se arata in datele istorice oficiale. 

×
x close