Reducerea vitezei la intrarea în staţie a trenurilor de metrou creează intervale mai mari de timp între trenuri, care pot duce la supraaglomerarea în staţii, spune Metrorex.
Compania precizează că reducerea vitezei este impusă de siguranţa călătorului, distanţa de frânare şi intervalul de circulaţie.
„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou menţionăm că aceasta este impusă de sistem ținând cont şi de următoarele criterii: siguranţa călătorului, distanţă de frânare, intervale de circulaţie. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător şi, mai grav, ar duce la mai multe situaţii de supraaglomerare în staţii. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerţială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanţă de frânare mai mare”, explică Metrorex, după ce pe reţelele de socializare, în urma crimei de marţi de la metrou, oamenii au criticat faptul că trenurile intră cu o viteză prea mare în staţii, iar o viteză redusă ar fi putut evita dezastrul.
O tânără în vârstă de 25 de ani a murit marţi seară, în staţia de metrou Dristor.
Tânăra a fost împinsă de o femeie care încercase un gest similar în staţia Costin Georgian, cu puţin timp înainte.
Agresoarea celor două fete este cercetată pentru omor şi tentativă de omor şi a fost arestată preventiv pentru 30 de zile.