Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), a explicat că furnizorii nu au avut timp să își adapteze softurile de emitere a facturilor.
Potrivit Danei Dărăban, OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru modificarea softurilor.
”Cred că toți furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecție a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situații, la întârzieri.
Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate de la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a spus Dărăban. Furnizorii nu vor întrerupe activitatea de furnizare, a arătat ea.
”Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puțin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere și pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile și la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor”, a precizat ea.
Mai mult decât atât, Dărăban a sfătuit clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti într-o singură tranșă, să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plaților.
”Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi și eșalonare”, a completat Dărăban, potrivit DCNews.