Dintr-o simplă expertiză, un prejudiciu poate fi şters, deşi a adus o mare pagubă economiei naţionale, iar altele pot fi amplificate exponenţial. Altfel spus, dosarul Flota/dosarul ICA.
După ce, în anul 1990 România avea aproape 300 de nave, dintr-o dată am rămas cu aproape nimic. Mai "rămăseseu" şase nave, cum ar spune fostul preşedinte.
"Să nu uităm că ţara noastră a avut a treia flotă comercială ca mărime din lume, iar ce s-a întâmplat e unul din mistere ţării noastre după `89", a spus antreprenorul Ilan Laufer, marţi, la emisiunea Daily Income, de la Antena 3.
Paguba stabilită de statul român în acest caz, cunoscut ca şi dosarul Flota, a fost de 11.000 miliarde lei vechi, adică echivalentul a 600 milioane de euro. Dar, ulterior, dosarul Flota a fost clasat, pe motiv că nu există niciun prejudiciu.
În paralel, într-un dosar recent, cel al privatizării ICA, s-a vorbit de prejudiciu de 3,2 milioane dolari. În urma unei expertize actualizate la valorile boomului imobiliar, s-a ajuns la suma de 55 milioane euro, deci de aprope 20 de ori mai mare.
DOSARUL FLOTA
- 130 de oameni cercetaţi
- 80 de acuzaţi
- 286 de nave dispărute
- niciun prejudiciu
- dosar clasat
Sursa: Income
Flota maritimă 1990:
- 288 nave, din care:
-188 cargouri de mărfuri generale
- 12 tancuri petroliere
- 70 mineraliere
- 8 nave specializate
- 30 nave sub 5 ani (10,4%)
- 69 nave între 5 şi 10 ani (24,1%)
- 91 nave între 10 şi 15 ani (31,1%)
- 44 nave între 15 şi 20 ani (15,3%)
- 54 nave peste 20 ani
Sursa: Income
Flota maritimă 1990: 288 NAVE
Flota maritimă 2010: 6 NAVE
Informaţiile au fost prezentate marţi, la emisiunea Daily Income, de la Antena 3.