Dacă situaţia drumurilor ne plasează pe ultimul loc în Europa, la capitolul planuri stăm foarte bine, iar proiectele pe hârtie nu acoperă doi, trei ani, ci se întind până în... 2030.
Mai multe drumuri expres cu patru benzi, şase poduri peste Dunăre şi 300 de kilometri noi de autostrăzi. Adăugaţi şi viteze de 250 de kilometri pe oră pentru calea ferata dintre Nădlac şi Constanţa şi aveţi parte de o Românie Science Fiction pentru cei care folosesc acum infrastructura de transport.
Dar aceste proiecte există deocamdată doar în Masterplanul General de Transport. Cu alte cuvinte, acestea sunt priorităţile pe care vrea statul să le finanţeze cu banii Uniunii Europene până în 2030. Până atunci, avem probleme cu banii pe care îi primim în ultimele două luni din 2012.
Comisia Europeana ne-a avertizat că programul pentru transporturi se află in procedura de presuspendare, iar daca nu vor fi rezolvate la timp problemele, Uniunea Europeană nu ne va mai da acesti bani.