Primăria Capitalei a fost luată la
ochi de către Curtea de Conturi. Aceasta s-a sesizat după ce,
săptămâna trecută, consilierii municipali au aprobat
cheltuirea a peste un miliard de euro pentru construcţia noii linii
de metrou Piaţa Victoriei- Aeroportul Henri Coandă-Otopeni.
Inspectorii curţii de conturi verifică dacă decizia consilierilor
locali de a aloca fonduri pentru construirea liniei de metrou spre
aeroportul Henri Coandă este sau nu legală. Ministerul
Transporturilor nu este de acord ca Primăria Capitalei să
investească în metrou.
De cealaltă parte, reprezentanţii
primăriei susţin că pot aloca bani pentru un astfel de proiect,
care vizează infrastructura capitalei. Investiţia este justificată,
potrivit actului normativ, prin îmbunătăţirea legăturilor
dintre centrul oraşului cu aeroporturile, asigurarea unui transport
de calitate bună pentru rezidenţi, scăderea traficului rutier şi
stimularea dezvoltării suburbiilor din zona de nord, asigurarea
sprijinului necesar promovării zonelor rezidenţiale dintre
aeroportul Băneasa şi Otopeni.
Consiliul General al Municipiului
Bucureşti a plătit până acum doar un studiu de fezabilitate
pentru linia de metrou Piaţa Victoriei - Aerportul Henri Coandă. Pe
baza acestui document, Consiliul a aprobat investiţia de peste un
miliard de euro.
Planul prevede realizarea unei linii subterane, care
ar urma să aibă 19 staţii şi să fie gata pînă în
2014. Linia va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase
vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători
pe oră pe un singur sens.
Staţiile vor fi stabilite la Piaţa Victoriei,
Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei
Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul Henri
Coandă Otopeni.
Antena 3