Unul din trei români îşi găseşte un loc de muncă prin Facebook sau LinkedIn. "A devenit anormal pentru un profesionist în resurse umane să excludă din evaluările sale la recrutare o componentă atât de importantă şi reprezentativă a personalităţii cuiva. Tot mai des se întâlnesc cazuri când recrutarea are loc exclusiv prin intermediul social media, iar LinkedIn şi Facebook sunt principalele medii de căutare", spune Sorin Faur, director Resurse Umane în cadrul firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO.
Accesarea contului de Facebook sau de LinkedIn a devenit o activitate cotidiană, noile generaţii de angajaţi neînţelegând cum au "funcţionat" generaţiile anterioare fără utilizarea social media.
Beneficiul pe care social media îl oferă este accesul la un număr mare de oameni în mod gratuit, în mediul lor natural, netrucat de intenţia de a se "orienta" la interviu după cum este mai bine.
Beneficiul recrutării de pe site-urile de socializare este acela că angajatorul primeşte informaţii valide si necosmetizate de la cel care în mod normal ar vrea să se prezinte într-o lumină cât mai bună.
În afara de lucrul acesta, analiza cercului de prieteni şi a gradului de activism social spune o mulţime de lucruri despre cineva, de exemplu dacă este o persoană populară, dacă şi ce «share»-uieşte cu prietenii, locurile pe care le-a vizitat, impresiile pe care le comunică, lucrurile care îi plac.