Antena 3 CNN Actualitate Cum se strâng toate numai la noi. Vom construi cea mai scumpă autostradă din istoria ţării: 320 km realizaţi cu 6 MILIARDE de euro

Cum se strâng toate numai la noi. Vom construi cea mai scumpă autostradă din istoria ţării: 320 km realizaţi cu 6 MILIARDE de euro

O.P.
1 minut de citit Publicat la 06:08 13 Aug 2012 Modificat la 06:08 13 Aug 2012
Cum se strâng toate numai la noi. Vom construi cea mai scumpă autostradă din istoria ţării: 320 km realizaţi cu 6 MILIARDE de euro
 Şase miliarde de euro va plăti statul român pentru Autostrada Tîrgu-Mureş-Ungheni, stabilind astfel un nou record. Cei 320 km de autostradă ar fi cei mai scumpi construiţi vreodată în România.

Asta înseamnă aproape 20 de milioane de euro pe kilometru, cu mult peste preţul stabilit pentru Autostrada Transilvania. Atunci, s-au plătit 17 milioane de euro pentru un kilometru.



Autostrada Tîrgu Mureş-Iaşi-Ungheni va costa Ministerul Transporturilor 6 miliarde 140 de milioane de euro.Lungă de 320 kilometri, aceasta va fi cea mai scumpă autostradă construită vreodată în România. Pentru fiecare kilometru, CNADNR va plăti aproape 20 de milioane de euro. Până în prezent, recordul fusese deţinut de compania Bechtel, care a cerut pentru construcţia autostrăzii Transilvania aproape 15 milioane de euro pe kilometru. În topul autostrăzilor scumpe urcă şi Comarnic-Braşov unde se estimează o sumă de 17 milioane de euro pe kilometru.

Autostrada care va lega Transilvania de Moldova este în stadiul de pregătire iar la capitolul proiectare ea a fost împărţită în trei zone. Primul tronson, Tîrgu-Mureş- Ditrău are 91,6 kilometrii. Cel dintre Ditrău şi Târgu Neamţ, 118.100 kilometri iar ultimul troson, de 100,6 kilometri, va face legătura între Târgu Neamţ şi Ungheni.

"În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B - DN 15 şi DN 15 - DN 12C - DN 13B care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic. În acest context, Autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV şi IX.",se arat pe site-ul cnadnr.

Conform standardelor impuse de Guvern preţul maxim de execuţie a unui kilometru amplasat pe zonă de deal nu trebuie să depăşească 5 milioane de euro, iar contrucţia unui kilometru de autostradă într-o zonă de munte să nu fie mai mult de 6 milioane de euro.






×
Etichete: CNADNR
x close