Antena 3 CNN Actualitate Cum sa construiești o pagină de internet performantă

Cum sa construiești o pagină de internet performantă

2 minute de citit Publicat la 17:05 14 Mai 2019 Modificat la 17:05 14 Mai 2019
o_1daraiihp1e31145pq9olcbt8.JPG

Dacă în trecut a avea o pagină de internet era un gen de carte de vizită pentru o companie, o chestiune inovativă, opțională, în prezent lucrurile stau cu totul altfel. Prezența pe internet nu doar că este obligatorie pentru orice afacere, dar necesită o abordare atentă, un plan de acțiune pentru a se obține cât mai multe beneficii din acest mediu virtual. Clienții de produse și servicii de orice fel petrec acum foarte mult timp online și chiar caută informații pe internet înainte de a face o achiziție, fie ea și finalizată în mod convențional, offline. Ca business, este important să fii online, dar nu doar să exiști acolo, contează mult modul în care te prezinți pe internet. O pagină oarecare nu va avea un mare impact asupra vânzărilor, însă una bine optimizată din punct de vedere al uzabilității si al indexării de către motoarele de căutare poate genera rezultate spectaculoase!

Foarte mulți antreprenori se gândesc, în mod eronat, că internetul este doar pentru afacerile online precum cele din e-commerce, care vând pe internet. În realitate, până și o afacere care se bazează pe vânzări offline poate să își crească vânzările dacă are o strategie bună în mediul online. Iată de exemplu un restaurant sau o patiserie care în mod normal se bazează pe traficul stradal din zonă. Dacă un astfel de business are o prezență online construită corect (inclusiv pe rețelele de socializare), va atrage mult mai mulți clienți și ar putea încheia inclusiv contracte de catering sau pentru evenimente private. Un plus așadar pentru afacere care uneori poate face diferența între rezultate nesatisfăcătoare și profit bun.

Cum sa construiești o pagină de internet performantă? Începe prin a identifica o companie ce oferă servicii de web design și programare web. Alege cu atenție partenerul și optează pentru un website pe o platformă flexibilă, unde poți face modificări ulterioare destul de simplu, fără să depinzi în mod constant de programatori. Alege să ai și secțiuni updatate mai des, postează articole și noutăți legate de activitate și chiar de domeniul tău, pentru a atrage cât mai mult public pe care să-l redirecționezi ulterior spre vânzări.

Pagina web trebuie să fie foarte simplu de utilizat și optimizată pentru acces complet și de pe dispozitive mobile (chiar și peste jumătate din trafic ar putea să vină din accesări de pe smartphone sau tabletă). Orice website trebuie să aibă un timp de încărcare foarte redus, de preferat 1-3 secunde, dar nu mai mult de 7-8 secunde. Viteza de incărcare depinde de mai mulți factori, unul dintre cei mai relevanți fiind calitatea serviciului de hosting. Pentru găzduire web performantă, mai ales dacă este vorba despre un magazin online sau despre un website cu trafic mare, care va utiliza multe resurse, este de preferat să fie ales un serviciu de hosting pe server dedicat.

Pentru o pagina web cu adevărat performantă, încărcarea rapidă depinde și de alți factori ce țin în mod direct de conținut, de codul website-ului. Optimizarea imaginilor cu programe speciale, evitarea utilizării de coduri externe (un singur cod de monitorizare este de ajuns!) și alte "trucuri" ce pot fi găsite online vor determina viteză mai mare de încărcare. Mai departe însă, performanța unui website ține mult de optimizarea în motoarele de căutare, deci de SEO. Aici se poate colabora cu agenții dedicate care se ocupă atât de seo onsite, cât și de partea de prezență pe alte website-uri care vor genera autoritate spre pagina promovată.

×
Parteneri
x close