40 de milioane de euro se duc pe apa sâmbetei din cauza lucrărilor întârziate la Autostrada Deva-Orăştie. Dacă termenele ar fi fost respectate şi autostrada ar fi fost gata luna aceasta, banii, care acoperă 75 la sută din valoarea totală, ar fi venit din fonduri europene. Acum, pentru că lucrările se prelungesc şi în primăvara anului viitoru, toţi banii vor fi achitaţi din bugetul statului.
Tronsonul de 32 de kilometri de la Deva la Orăştie este departe de-a fi gata. Pe kilometri întregi trebuie făcute lucrări de consolidare a terenului. Seceta din vară a produs alunecări de teren, astfel că lucrarea nu a putut să fie terminată la finalul acestui an.
Autostrada este finanţată cu bani de la Guvern şi de la Uniunea Europeană, prin fonduri de pre-aderare. Memorandumul pentru acest program prevede însă, că europenii dau bani doar pînă în luna decembrie, atunci cînd constructorul s-a angajat să termine autostrada. Cum lucrarea nu este gata, tot ce depăşeşte luna decembrie va fi plătit din bani de la Guvern.
Compania de Drumuri estimează că, după 1 ianuarie va mai avea de achitat 38 de milioane de euro. Asta în condiţiile în care până la 1 decembrie au fost făcute plăţi către constructori în valoare de 118 de milioane de euro.
Săptămâna asta oficialii vor să deschidă traficul doar pentru 15 din cei 32 de kilometri de drum. Şoferii vor putea circula pe autostradă de la Şoimuş la Simeria. Restul vor fi daţi în folosinţă abia în luna aprilie. Nu este singurul şantier neterminat.
Din cea mai importanta arteră care strabate România de la Nadlac la Constanţa putem conta anul acesta doar pe 85 de kilometri noi din totalul de peste 850.Alte şantiere au fost închise din lipsă de fonduri: pe autostrada Transilvania şi bucureşti-Ploieşti muncitorii se vor întoarce abia la primăvară.