De la începutul anului, numai în Bucureşti 5.500 de cumpărători au reclamat la Protecţia Consumatorilor că au fost păcăliţi. Toţi s-au plâns de diferenţa dintre preţul afişat la raft şi cel pe care trebuie să-l plătească la casă.
Astfel de situaţii sunt întâlnite în aproape toate marile magazine din ţară. Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedinte ANPC, susţine că ?de regulă sunt erori umane, pot acuza însă şi clienţii că au schimbat locul produsului sau eticheta?.
Amenzile pe care le plătesc acum hipermarketurile care îşi păcălesc astfel clienţii au crescut însă până la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.
Există în România trei lanţuri de mari magazine de tip cash and carry incluse într-un program care să elimine diferenţele de preţuri dintre raft şi casă. Până la urmă, nu doar codurile de bare sunt problema, ci şi atitudinea angajaţilor.
Pe piaţă s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele să respecte principiul: preţul afişat este preţul plătit. Programul urmăreşte o mai bună coordonare între departamentele de stabilire a preţurilor.
Observator