Cu siguranţă sunt foarte multe lucruri rele pe care le-a făcut Ceauşescu ţării noastre, însă nu îi putem reproşa un singur lucru: dezvoltarea uluitoare a infrastructurii - de la drumuri şi autostrăzi, până la linii de metrou şi tramvaie.
Planurile măreţe şi excentrice ale "preaiubitului conducător" arată că avea de gând să construiască 3.200 de km de autotradă în România. În plus, încă din anul 1977 a fost elaborat programul european pentru realizarea unei infrastructuri integrate (celebrele coridoare de transport) , cu participarea a zece state, printre care se afla şi România.
"În anii 1967-1969 s-au făcut în cadrul IPTANA primele studii de reţea pentru realizarea autostrăzilor în România. După ce s-au realizat studiile de fundamentare şi stabilirea reţelei, s-a trecut la implementare. S-au făcut din acest program, care la vremea respectivă presupunea câteva mii de kilometri, dar realizaţi în etape, doar tronsonul Bucureşti - Piteşti şi Feteşti – Cernavodă”, a declarat pentru Capital preşedintele IPTANA.
Mai mult, limita de viteză pentru autostrada construită cu aproape cinci decenii în urmă era de 144 km/h, în timp ce pe cea mai nouă autostradă construită în România se circulă cu 100 km/h.