![avertizare de vijelii si ploi torentiale in mai multe judete jumatate de tara se sufoca din cauza avertizare de vijelii si ploi torentiale in mai multe judete jumatate de tara se sufoca din cauza](https://www.antena3.ro/thumbs/landscape/2024/07/19/avertizare-de-vijelii-si-ploi-torentiale-in-mai-multe-judete-jumatate-de-tara-se-sufoca-din-cauza-913520.jpg)
Un
material publicat în ediţia de miercuri a ?Jurnalului
Naţional? prezintă un moment aproape necunoscut din cariera de
căpitan de navă a preşedintelui Traian Băsescu. Ziariştii susţin
că actualul şef de la Cotroceni este responsabil de incendierea a
38 de nave şi de poluarea portului francez Rouen, în 1981, din
postura de căpitan al navei de cursă lungă ?Argeş?. De
asemenea, în articolul de miercuri al Jurnalului este publicată
şi o declaraţie din 1998 a lui Traian Băsescu, în care
acesta recunoaşte că a falsificat probe pentru a scăpa de
sancţiunile autorităţilor franceze.
Incidentul
prezentat de ziarişti a avut loc în iarna anului 1981. Traian
Băsescu, pe atunci căpitan de cursă lungă de numai 3 luni,
primise comanda navei ?Argeş?. În portul francez Rouen,
încărcătura navei a luat foc în timpul descărcării.
Incendiul s-a extins la alte 37 de nave aflate în rada portului
francez.
A
urmat o anchetă. Traian Băsescu a stat aproape o lună la
dispoziţia autorităţilor franceze. A fost chemat şi la tribunal.
Nava românească a fost verificată şi echipajul a fost
anchetat.
Cercetările
autorităţilor franceze nu au dus însă niciun rezultat, iar
instanţa a decis că nu există probe pentru acuzarea echipajului
românesc.
Abia
după 17 ani, în 1998, Traian Băsescu, pe când era
ministrul Transporturilor în guvernarea CDR, a recunoscut,
într-un interviu la Prima TV, că incendiul din portul Rouen a
pornit de la vasul său. Mai mult, Băsescu a admis că a falsificat
probele pentru a scăpa de sancţiuni. La vremea aceea, el a spus
adevărul doar Securităţii.
?(...)
am explicat organelor de Securitate ce s-a întâmplat cu
noi acolo şi, acum pot să o spun public, nu mai e niciun secret, am
schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul
autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă
demonstrarea vinei noastre. Acasă nu puteam să nu-i spun care a
fost realitatea măcar armatorului, armatorul nu puteam să mi-l
mint, iar în echipaj erau destui care ştiu ce s-a întâmplat.?
După
pentru dezastrul din portul Rouen, autorităţile franceze au cerut
daune de aproximativ 12 milioane de dolari.
Antena 3