Gigantul media german Axel Springer a devenit cea mai nouă companie care anunţă iniţiative menite a aduce bani din mediul online, după ani în care internetul le-a scăzut veniturile.
Springer, care activează în 35 de state şi are peste 170 de titluri de ziare, reviste şi siteuri specializate, a anunţat lansarea unor aplicaţii iPhone cu abonament lunar pentru cele mai mari două titluri ale sale din Germania, Bild şi Die Welt.
Compania mai intenţionează să ceară cititorilor să plătească pentru conţinutul loc pe siteurile celor mai mari două publicaţii regionale Hamburger Abendblatt şi Berliner Morgenpost.
Cu aplicaţiile iPhone, "apps", utilizatorii pot citi versiunile tipărite ale Bild şi o versiune compactă a Die Welt în format PDF, cu o seară înainte ca acestea să ajungă la tarabe.
Convinse cu un deceniu în urmă că websiteurile sprijinite de publicitate reprezintă viitorul, editorii au făcut conţinutul disponibil gratis pe net, în speranţa unor noi venituri, dar speranţele nu s-au materializat.
Proprietarii de ziare au început acum să riposteze, preşedintele News Corp, Rupert Murdoch, intenţionând să facă utilizatorii online să plătească şi ameninţa Google că va bloca compania de la indexarea titlurilor sale.
Murdoch declara săptămâna trecută la Washington că ziarele "trebuie să facă o treabă mai bună în a convinge consumatorii că ştirile de înaltă calitate şi informaţia nu sunt gratis. Jurnalismul de calitate este un produs scump," sublinia acesta.
Antena3.ro