Dainik Jagran este un cotidian publicat în limba hindi, cu un tiraj de peste 17 milioane de exemplare şi cu nu mai puţin de 54,5 milioane de cititori, potrivit unei analize a autorităţilor indiene în materie.
Patru dintre cele cinci cele mai citite ziare din India sunt publicate în hindi, o limbă care este vorbită de 41% din populaţia de 1,2 miliarde a ţării.
?În ultimii trei ani am observat o creştere a alfabetizării în regiuni precum Uttar Pradesh şi Bihar, care sunt pieţe cheie pentru noi?, a declarat Sanjay Gupta, editor şi directorul executiv al publicaţiei ?Dainik Jagran? (care se traduce ?Adevărul?).
Potrivit academicianului Robin Jeffrey, ?Politica şi capitalismul ce promovează consumul? sunt principalii factori care au determinat creşterea fără precedent a publicaţiilor în limba hindi. Tirajul acestora era de 8 milioane în anii '90, în prezent ajungând la 80 de milioane de unităţi vândute.
?Persoanele interesate de politică sunt în căutarea informaţiilor. Clasele mobilizate politic s-au mărit?, a mai spus Robin Jeffrey. În India există, în acelaşi timp, mai mult de 150 de milioane de vorbitori de limbă engleză. Şi publicaţiile în această limbă s-au bucurat de succes în ultima perioadă.
Antena3.ro