Ce îi deranjează cel mai mult pe tinerii între 15 şi 20 de ani din ceea ce apare la televizor? Este una dintre întrebările chestionarelor cu care a fost realizat raportul ?Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media?, care a fost făcut public marţi de către Agenţia de Monitorizare a Presei. Marea parte a tinerilor intervievaţi, adică 23,9% sunt de părere că reclamele şi publicitatea sunt elementele care nu le convin în timpul unor programe tv, iar pe locul al doilea, 10.4% situează violenţa şi agresiunea programelor.
Tot potrivit raportului despre nivelul de competenţă în mass-media în ceea ce priveşte consumul de televiziune, tinerii preferă pe primul loc emisiunile de divertisment şi de muzică, iar apoi filmele artistice şi serialele. De asemenea, marea parte a tinerilor intervievaţi urmăresc într-o zi ştirile unui singur post de televiziune, urmănd în top tinerii care urmăresc două canale tv pe zi, iar într-un procentaj foarte mic se situează cei care nu urmăresc deloc ştirile.
Şi la capitolul radio tinerii preferă în 97% din cazuri emisiunile de muzică şi divertisment, iar pe locul doi urmează jurnalele de ştiri, 40,4%.
În ceea ce priveşte presa scrisă, eşantionul de tineri pe care s-a realizat raportul preferă tipul de ziar care le oferă ştiri sportive (34%), ştiri mondene (32%) şi informaţii utilitare, cum ar fi meteo (16%).
La rubrica de internet, tinerii între 15 şi 20 de ani au foarte multă încredere (28,4%) în mediul de comunicare online, pe care l-au folosit în ultimele trei luni, conform raportului, chiar acasă (80,8%). Internauţii accesează de obicei diverse forumuri, chat-uri sau grupuri de discuţii (69,4%), dar şi site-uri cu acces la diverse jocuri (63,3%) şi abia apoi pagini web care conţin informaţii utile pentru anumite proiecte ale tinerilor (62,9%).
Prin raportul ?Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media? al ActiveWatch Agenţia de Monitorizare a Presei s-a urmărit aflarea abordării pe care tânăra generaţie o are legat de consumul de media din România.
Paula Safta, Antena3.ro