Antena 3 CNN Actualitate Cultură Tinerii între 15 şi 20 de ani cred că reclamele tv sunt mai dăunătoare decât ştirile cu violenţă

Tinerii între 15 şi 20 de ani cred că reclamele tv sunt mai dăunătoare decât ştirile cu violenţă

1 minut de citit Publicat la 17:09 18 Noi 2008 Modificat la 17:09 18 Noi 2008
Tinerii între 15 şi 20 de ani cred că reclamele tv sunt mai dăunătoare decât ştirile cu violenţă
Conform unui raport al ActiveWatch ? Agenţia de Monitorizare a Presei, tinerii au mai mare încredere în internet decât în televiziune, motiv pentru care apelează la forumurile de discuţii pe anumite domenii. Ei consideră de asemenea că reclamele sunt principalul agresor de la televizor, iar de abia pe locul al doilea situează violenţa din emisiunile de ştiri.
Ce îi deranjează cel mai mult pe tinerii între 15 şi 20 de ani din ceea ce apare la televizor? Este una dintre întrebările chestionarelor cu care a fost realizat raportul ?Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media?, care a fost făcut public marţi de către Agenţia de Monitorizare a Presei. Marea parte a tinerilor intervievaţi, adică 23,9% sunt de părere că reclamele şi publicitatea sunt elementele care nu le convin în timpul unor programe tv, iar pe locul al doilea, 10.4% situează violenţa şi agresiunea programelor.
Tot potrivit raportului despre nivelul de competenţă în mass-media în ceea ce priveşte consumul de televiziune, tinerii preferă pe primul loc emisiunile de divertisment şi de muzică, iar apoi filmele artistice şi serialele. De asemenea, marea parte a tinerilor intervievaţi urmăresc într-o zi ştirile unui singur post de televiziune, urmănd în top tinerii care urmăresc două canale tv pe zi, iar într-un procentaj foarte mic se situează cei care nu urmăresc deloc ştirile.
Şi la capitolul radio tinerii preferă în 97% din cazuri emisiunile de muzică şi divertisment, iar pe locul doi urmează jurnalele de ştiri, 40,4%.
În ceea ce priveşte presa scrisă, eşantionul de tineri pe care s-a realizat raportul preferă tipul de ziar care le oferă ştiri sportive (34%), ştiri mondene (32%) şi informaţii utilitare, cum ar fi meteo (16%).
La rubrica de internet, tinerii între 15 şi 20 de ani au foarte multă încredere (28,4%) în mediul de comunicare online, pe care l-au folosit în ultimele trei luni, conform raportului, chiar acasă (80,8%). Internauţii accesează de obicei diverse forumuri, chat-uri sau grupuri de discuţii (69,4%), dar şi site-uri cu acces la diverse jocuri (63,3%) şi abia apoi pagini web care conţin informaţii utile pentru anumite proiecte ale tinerilor (62,9%).
Prin raportul ?Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media? al ActiveWatch Agenţia de Monitorizare a Presei s-a urmărit aflarea abordării pe care tânăra generaţie o are legat de consumul de media din România.
Paula Safta, Antena3.ro

×
x close