La capitolul cultură românii au făcut economie anul trecut. N-au mai scos aşa mulţi bani pentru cărţi. Pe mulţi dintre ei, nici ofertele promoţionale, nici reducerile nu i-au convins să-şi cumpere o carte. Aşa se face că piaţa din România a înregistrat o scădere cu 15% faţă de 2009.
Piaţa de carte internaţională este într-o continuă mişcare. Criza economică a afectat şi marii retailari din domeniu, motiv pentru care toţi editorii şi-au redimensionat tirajele pentru titlurile noi, care reprezintă în general 30%-40% din vânzările anuale de carte.
În medie, în România se cumpără anual o carte/ locuitor, în schimb, în ţări precum Polonia sau Ungaria, media este de 8-10 cărţi/ locuitor.
Nu e de mirare că cei care au de condus o afacere cu cărţi pun în aplicare tot felul de idei pentru a atrage cât mai mulţi cumpărători. Domeniile de interes sunt variate.
Multi dintre cei care intra intr-o librarie nu stiu exact ce vor, dar e imposibil sa nu le sara un titlul in ochi. Apoi fiecare ia cartea, o intoarce pe toate partile, o rasfoieste, se uita cat costa, se cauta bine prin buzunare si se mai gandeste daca o cumpara sau nu 16.50
Românul e optimist - cei care au lanţuri de librării în întreaga ţară sunt convinşi că spre sfârşitul anului pasionaţii de lectură nu se vor mulţumi doar cu privitul.