Institutul Cultural Român şi Ministerul Turismului fac publicitate pe bani publici. La începutul verii, partea română a cumpărat o broşură promoţională difuzată împreună cu suplimentul Le Figaro, Figaroscope. Respectiva broşură conţine însă o reclamă pe o pagină la o marca auto Volvo. Aceeaşi marcă despre care directorul ICR, Horia Roman Patapievici, povestea că l-a cadorisit, acum ceva vreme, cu o superbă maşină.
45.000 euro au cheltuit ICR şi Ministerul Turismului pentru suplimentul Figaroscope dedicat României. S-a dovedit ulterior că spaţiul publicitar a fost de fapt cumpărat de partea română.
Coperta 4 a broşurii conţine o reclamă pe o pagină la Volvo. Aceeaşi marcă de maşină primită cadou de directorul ICR, de la producător. Horia Roman Patapievici nu a menţionat niciodată în declaraţia de avere maşina primită.
Democrat-liberalii cred însă că directorul ICR este ţinta acestor atacuri numai pentru faptul că este unul dintre apropiaţii preşedintelui.
ICR a recunoscut într-un comunicat că Patapievici, a primit un automobil în folosinţă. La fel şi Andrei Pleşu, membru în conducerea ICR. Despre cât a plătit producătorul auto pentru reclamă, nu a fost făcută însă nicio precizare.
Antena 3