Astfel, concluziile raportului ?Printul este în pericol? arată că o publicaţie din zece îşi va reduce tirajul la sub jumătate sau va fi nevoită să îşi mute întreg conţinutul pe internet pentru a supravieţui, în 2009.
Principalele motive sunt aduse de criza economică ce se traduce prin încasări mai mici din publicitate şi creşterea costului de producţie. Situaţia actuală este apreciată ca fiind imposibilă pentru presa scrisă, cu scăderi de 20% a veniturilor din publicitate şi de 10% scădere a celor din abonamente.
Cu toate acestea, nici publicaţiile care au trecut integral pe internet nu reuşesc să recupereze pierderile rezultate din scaderea investiţiilor în publicitate. Se apreciază că actualul concept economic ce favorizează atragerea de publicitate în detrimentul abonaţilor trebuie abnadonat. Modelul nu mai dă rezultate şi trebuie regândit pentru abordarea conţinutului online.
Sfatul experţilor este de a reduce conţinutul online pentru ?a obliga? cititorii să se orienteze spre cuvântul tipărit.În acest sens este oferit exemplul presei japoneze, care practică acest tip de înţelegere la nivel naţional, iar conţinutul pe internet este limitat.
Antena3.ro