Prima versiune a acestui text a fost prezentată pentru prima dată în lectură publică la centrul de dramaturgie contemporană Lark din New York, în noiembrie 2007. Ca rezident al asociaţiei ArtsLink care a finanţat această bursă împreună cu Institutul Cultural Român, Gianina Cărbunariu a avut posibilitatea să înceapă dezvoltarea acestui text, timp de o lună, prin repetiţii cu un regizor şi cu actori americani. Versiunea prezentată la Lark Theatre cuprindea cam jumătate din textul folosit acum în spectacolul ?poimâine alaltăieri?.
Odată reluată munca la text în Bucureşti, preocuparea majoră a fost nu pentru structura fiecărei scene, ci pentru concepţia spectacolului. Echipa de actori a fost invitată să colaboreze la crearea scenariului pentru spectacol. Repetiţiile nu au început cu textul în faţă, ci cu discuţii legate de temele pe care toată lumea dorea să le exploreze, cu încercări de a găsi împreună alte teme şi subiecte posibile, cu exerciţii de improvizaţie, cu dorinţa de a rămîne deschişi în faţa ideii că textul se poate schimba în orice moment.
Împreună cu actorii regizoarea a făcut o listă de întrebări legate de diferitele teme ale spectacolului şi au fost făcute interviuri cu oameni ce aveau vârste şi preocupări diferite. În paralel s-a făcut un atelier de improvizaţie pe mişcare condus de coregrafa Carmen Coţofană, structurat în funcţie de diferitele teme care ne interesau. În urma atelierului şi a discuţiilor cu actorii scenariul s-a dezvoltat, şi-a căutat structura, şi s-a modificat apoi foarte mult în repetiţii.
?Ideea de bază a spectacolului a fost un exerciţiu de imaginaţie: ce se va întâmpla cu noi în 20, 30, 50 de ani şi în ce măsură ceea ce facem acum va avea un efect mai târziu? Toate lucrurile pe care noi le-am plasat într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, mai mult sau mai puţin posibil îşi au punctul de pornire în fapte reale pe care le-am observat fiecare dintre noi, în dilemele pe care trăim chiar în acest moment?, a declarat Gianina Cărbunariu.
?Viitorul imaginat nu e unul singur, pentru că fiecare scenă propune o posibilitate, o perspectivă, care poate fi complementară sau contradictorie în raport cu celelalte scene. Nu ne-am propus să facem un spectacol de science-fiction, ci un spectacol în care unele din lucrurile care există deja la acest moment să fie exagerate, supradimensionate, duse atât de departe cât ne-a permis nouă imaginaţia. Tocmai pentru a putea fi de fapt privite mai bine?, a mai declarat ea.
Din distribuţie fac parte: Mădălina Ghiţescu, Paula Gherghe, Carmen Florescu, Rolando Matsangos, Virgil Aioanei.
Decor: Andu Dumitrescu, Andrei Dinu
Costume: Andrei Dinu
Mişcare scenică: Carmen Coţofană
Mai multe detalii despre acest spectacol aflaţi accesând pagina oficială a Teatrului Mic.
Antena3.ro