Nuditate,
sadism, pornografie. Imagini pe care minorii sunt avertizaţi să nu
le privească şi care par exagerate chiar şi pentru adulţi.
Acestea reprezintă cultura românească, la o expoziţie
organizată, pe banii românilor, în Germania. Unul
dintre jurnaliştii care au reacţionat, criticând conducerea
ICR pentru organizarea expoziţiei, a fost Andrei Bădin, care a
avertizat pe
blogul
său,
încă dinaintea deschiderii expoziţiei despre faptul că
evenimentul va scandaliza din nou opinia publică, aşa cum a facut-o
expoziţia cu poneiul roz de la New York.
Blogul
lui Bădin a fost în ultimile zile ţinta unor atacuri, care au
făcut ca acesta să fie inaccesibil, semn că cenzura se practică
în continuare cu succes în România, chiar şi la
nivel de blogosferă.
În
ultimul său articol, jurnalistul povesteşte despre reacţia
preşedintelui ICR de după emisiunea la care a fost invitat marţi
la Antena 3. Întrebat dacă ar expune respectivele imagini pe
pereţii Institutului Cultural Român, Horia Roman Patapievici a
răspuns negativ. Invitat la emisiunea La Ordinea Zilei de miercuri,
Patapievici a afirmat că nu ar accepta ca aceste tablouri să fie
expuse la ICR, în sediul din Aleea Alexandru.
Întrebarea
de bun simţ care ne vine în minte este de ce ar promova cineva
acest tip de artă, şi mai ales, de ce ar investi în
promovarea ei 50.000 de euro, dacă o consideră de neacceptat tocmai
în instituţia pe care o reprezintă.
Mai
mult, Patapievici susţinea că aceste imagini reprezintă artă şi
că nu ar trebui cenzurate. Să tragem atunci concluzia că este un
tip de ?artă? neagreată de preşedintele ICR? Atunci de ce o
promovează cu atâta obstinaţie?
Potrivit
lui Andrei Bădin, mai marele culturii române este nemulţumit
de reacţia jurnaliştilor la expoziţiile organizate în ultima
vreme de ICR. El s-a declarat dezamăgit de atitudinea lui Bădin
care a criticat expoziţia de la New York şi a declarat că ?îl
va urî toată viaţa? pe jurnalistul Antenei 3.
Antena3.ro