În articol se arată cum toţi trecătorii de pe 3rd Avenue pot vedea şocantele imagini care conţin simboluri rasiste precum zvastica şi foarte multe trimiteri, care de care mai explicite, la sex.
?Institutul Cultural Român din New York are o inițiativă estivală denumită ?Libertate pentru leneşi? - sau pentru iresponsabili, într-o traducere mai liberă. Sub pretextul că se combină ?estetica lowbrow, grafitti figurativ şi o abordare neobişnuită a textului?, ICR-New York ?dă viaţă pereţilor mohorâţi şi ?discută? cu mediul?. Această ?expoziţie cu picturi stradale? este - după părerea mea - o veritabilă nouă ?perlă? a directoarei Corina Şuteu şi a colaboratorilor săi, fiind plasată în Galeria Română, la intrarea principală în Consulatul General al României din New York (în aceeaşi clădire îşi are sediul şi Misiunea Permanentă a României pe lângă Națiunile Unite), scrie profesorulJohn Gabrian Marinescu, preşedinte al Romanian Independent Media Production of America, în articolul menţionat.
?Fără pic de responsabilitate sau jenă, directoarea Corina Şuteu a dat dispoziţie ca ?talentaţii pictori?, selectaţi din ţară, să degradeze zidurile şi să le profaneze, prin aplicarea unor viziuni de o îndoielnică şi proastă inspiraşie, aglomerându-le figurativ-caricatural, abominabil şi cu o simbolistică scâlciată înţeleasă numai de executanţii implicaţi. De altfel, nume precum ?Nuclear Fairy?, ?IRLO? şi ?Omar? nici pe departe nu sună a fi tradiţionale româneşti.? mai spune profesorul.
Adevăratul motiv de ruşine îl constiuie, însă, în opinia autorului articolului, temele abordate de tinerii artişti. Aceştia fac referire în repetate rânduri la sex şi organele genitale, folosesc simboluri rasiste, nedefinitorii pentru cultura românească.
?La intrarea în hol, a apărut o nouă grafică a sexului şi a actului împreunător în sine. Cei trei ?stradalişti? sunt efectiv obsedaţi erogen şi orientaţi haotic în această direcţie. Pe pervazul unei ferestre au culcat o păpuşă din cârpă, înfăţişând un tânăr de 14-15 ani, fără haine, cu organul genital vizibil. Spre dreapta stă un urangutan, cu chipul negru, culcat, întins pe spate, cu un schelet uman deasupra. Pe un scaun pliant (lângă păpuşa cu organe genitale masculine) se află un obiect nedefinit (ca formă), iar pe spătarul scaunului stă lipit un afiş pe care scrie: ?Show your ID?. Indiscutabil, se face trimitere la personalul de securitate al Consulatului, luat în derâdere. O măsuţă ocupă colţul încăperii în aşa fel încât să nu acopere chipul unui monstru pictat pe întreg peretele-compoziţie care mai capătă între timp completări de fond cu vopsea roşie. Pe măsuţă, într-o dezordine ?gândită? rebel, se adună fel de fel de obiecte. Văd şi o revistă alegorică, publicată şi promovată de ICR, care se intitulează ?AOOLEU?, cu numărul de apariţie 2 şi cu specificaţia: ?Aooleu Nwespaper, July, Costs only: 0 lei; 0 Euro; 0 $; 0Y?. Revista are 12 pagini cu caricaturi şi grafică super-caraghioasă (tipărirea unei asemenea reviste costă o mulţime de bani- din ce fonduri o fi cheltuind, cu nesăbuire, d-na Corina Şuteu?) Pe masa cu pricina s-a ?rătăcit? şi o jucărie, un căluţ care - atenţie! - în porţiunea dorsală, pe pulpa din spate, are pusă o zvastică germană?, descrie expoziţia autorul articolului.
Acesta a realizat un reportaj pe care intenţionează să îl trimită Administraţiei Prezidenţiale, în special preşedintelui Traian Băsescu, care ar trebui, în opinia sa, să ?ia urgent o atitudine fermă pentru stoparea acţiunilor defăimătoare la adresa ţării, a poporului şi a românilor răspândiţi prin toate colţurile lumii.?
Sursa foto: www.badin.ro
Antena3.ro