Cu ajutorul senzorilor, dispozitivelor de analiză în timp real şi a altor dispozitive conectate la internet, IBM doreşte să ajute muzeul Luvru să devină "mai inteligent".
"Nu este o slujbă oarecare, este o adevărată misiune", a declarat David Bartlett, vicepreşedintele IBM.
"Dacă asculţi o clădire şi faci acest lucru în mod holistic, constaţi că există multe posibilităţi de ameliorare. Luvrul îmi spune că există o întreagă reţea complexă de sisteme în interiorul altor sisteme", a adăugat Bartlett.
Muzeul Luvru şi IBM au încheiat un contract multianual, a cărui valoare nu a fost precizată. Gigantul informatic va realiza, în medie, 65.000 de lucrări de reparaţii sau de mentenanţă în fiecare an, în cei peste 60.000 de metri pătraţi de expoziţii permanente.
În cadrul iniţiativei "Smarter Buildings", IBM a instalat deja programul informatic Maximo pentru a coordona operaţiunile de curăţenie, întreţinere, încălzire, iluminare şi chiar închidere automatizată a peste 2.500 de uşi din muzeu.
Înainte de implementarea noului sistem IBM, personalul muzeului Luvru folosea formulare tipărite pentru a administra operaţiunile de întreţinere a clădirii.