Acesta este exercițiul de imaginație pe care vi-l propune artistul Max Streicher. În premieră în România, artistul de origine canadiană prezintă, în perioada 25 martie – 14 aprilie 2013, la Sun Plaza din București, expoziţia “Lumi plutitoare” ce reuneşte cinci lucrări neconvenţionale:
Floating Forest – Lucrare realizată în întregime din vinil reciclat, este un monument comemorativ pentru pădurile pierdute. Instalația dorește să atragă atenția asupra faptului că pe locul în care este amplasată acum, erau odată păduri maiestoase ce ar fi putut exista și în ziua de azi.
Lucrarea subliniază inutilitatea unei civilizații ale cărei aspirații sunt adesea în conflict cu natura.
Artistul a expus pentru prima dată lucrarea Floating Forest în anul 2011 într-un mare centru comercial din Toronto.
Quadriga II - A luat naştere în urma unei combinații dintre un vis al artistului care înfăţişa un cal şi interesul pregnant al lui Max pentru domeniul metafizicii. Modul de amplasare al cailor reprezintă în sine un fapt aproape ireal.
Caii lui Max au fost influenţaţi de două tipuri de sculptură clasică: caii antici grecești și sculpturile cailor chinezi.
Un quadriga este de fapt carul cu patru cai folosit pentru curse în timpul Jocurilor Olimpice și în ritualurile sacre din Grecia Antică, vehiculul folosit de zeii și eroii din arta clasică. Cei patru cai, deși nu sunt ataşaţi, sunt într-o uniune mistică.
Această instalaţie gonflabilă reprezintă, în parte, un omagiu adus soldaţilor de teracotă descoperiţi in provincia Shaanxi, China.
Sleeping Giants - Uriașii sunt înfățișați stând pe spate și având capul ușor ridicat, cu picioarele rigide, piepturile umflate, doar pentru un timp, ca apoi să se dezumfle din nou, ca și cum ar încerca să se trezească dintr-un somn adânc.
Lucrarea înfățișează ideea corpului ca anatomie brută – un suflet prins în carne alterabilă – corpul deposedat de suflet, incapabil de acțiune din cauza sentimentului de inutilitate și, de asemenea, amintesc de corpul tragic, nevoiaș, lacom, plin de dorință, independent de conștiință și voință.
Lucrarea Alto-cumulus
Mare, cu formă neregulată și frumos, norul întruchipează fantezia și iluzia zborului.
Potrivit artistului, norii permit existenţa inexplicabilului și a aleatoriului. Tot felul de evenimente neașteptate apar în zona cerului în diverse picturi, lucruri ce ignoră principiul gravitații, dar, într-un fel, aceste elemente capătă sens datorită prezenței norilor.
Norii întruchipează dorințele noastre și chiar reveriile noastre romantice. Un nor seamănă cu un vis, cu alte cuvinte, nu se aseamănă cu nimic lumesc.
Lucrarea Endgame (Coulrophobia)
Ne așteptăm de la clovni să fie amuzanți și să ne simțim în siguranță în preajma lor, dar totuși mulți oameni îi percep ca fiind siniștri.
Deși capetele de clovn sunt monumentale ca proporții, ele sunt, în același timp, vulnerabile.
De aceea, această lucrare reprezintă o invitație la empatie, care într-un fel, reprezintă opusul fricii.
Max Streicher este un sculptor şi creator de instalaţii, care de 20 de ani lucrează intens cu tehnologia elementelor gonflabile în sculpturi cinetice şi lucrări tridimensionale. Artistul a expus şi are lucrari prezente în galerii din toată lumea, pe intreg teritoriul Canadei natale, în Barcelona, Madrid, Cambridge, Paris, Praga, Berlin, Düsseldorf, Mumbai, Tokyo, New York etc., iar acum, pentru prima dată în Romania, la Sun Plaza.