Artistul îşi delectează vizitatorii cu 35 de lucrări, în care abordează perspective diverse asupra propriei persoane, privită într-o gamă largă de ipostaze, de la cea de simplu individ la omul de teatru.
"Este o expoziţie itinerantă, de suflet, pe care o iubesc şi pe care am plimbat-o pe simezele câtorva oraşe. Multe dintre desene au fost expuse la New York, Paris, Praga sau Iaşi şi au poposit, acum, la Bucureşti", a mărturisit artistul.
El nu a uitat să mulţumească gazdei pentru deschiderea pe care o manifestă faţă de actul de cultură. "Suntem într-un spaţiu extrem de citit, pe care bine îl cunoaşteţi. Înainte, veneau internele după noi, indiferent că erau poliţişti, pompieri, oameni de cultură etc., acum, venim noi la Interne. Este o mână întinsă, o mână prietenească", a remarcat Horaţiu Mălăele.
În opinia criticului de artă Nicolae Ionescu, ca şi volumul lui "Horaţiu despre Mălăele", toate expoziţiile Horaţiu vorbesc despre... Mălăele. "Întotdeauna, structura unei expoziţii a lui cuprinde un număr foarte mare de autoportrete care, de fapt, sunt ipostazele în care el se vede în relaţie cu noi, fără a fi narcisist. Pentru că Narcis se vedea frumos, era îndrăgostit de fizionomia lui şi nu se putea dezlipi de aceasta, pe când Mălăele iubeşte diferite roluri, ne iubeşte, ne întruchipează", apreciază criticul.
Vorbitorul consideră că nudurile creionate de artist vin dintr-o zonă expresionistă, ele sunt colorate extrem de fin, cu gri delicat care mângâie forma prezentată cu dezinvoltură, cu un minim de linii şi limbaj, dar foarte cuprinzătoare şi expresive.
"Mălăele îşi păstrează acelaşi stil ironic, autoironic, plin de umor şi savoare şi, în acelaşi timp, subversiv. Este o bucurie să poţi întrupa drama unui om, semnele lui de întrebare, copleşirea sub semnul unor incertitudini, a unor evenimente care te strivesc. Dar, şi atunci o face cu umor, dezinvolt şi firesc", a subliniat criticul.
Agerpres