Strada Mătăsari s-a închis mașinilor și s-a deschis oamenilor la pas pentru a deveni un centru urban al artei și al prieteniei în weekendul 1-3 iunie, în cadrul evenimentului Femei pe Mătăsari #8: Forever Friends. Scopul festivalului a fost de a sărbători femeia și puterea ei de a face lumea mai frumoasă, mai însorită precum o zi de vară!
Istoria acestei străzi este cunoscută în București ca fiind locul unde prostituatele ieșeau „la lucru” iar Femei pe Mătăsari a reușit în cadrul a celor opt ediții să schimbe imaginea străzii și să o transforme într-un loc unde oamenii se adună să prezinte idei, să vorbească despre viitor și să se bucure de viață într-un mediu pozitiv, prietenos, care nu ține seama de reputația odată rău-famată.
Evenimentele ce au avut loc în cadrul festivalului au promovat inițiativele cu impact social și proiectele anteprenoriale fondate între prieteni, mai ales de femei de toate vârstele.
“Festivalul a însemnat încă de la început să închidem strada și deschidem drumul femeilor talentate, care se dăruiesc artei. Am vrut să expunem universul feminin în toată diversitatea sa. Să ne delectăm cu prezentări de modă, concerte, proiecții pe clădiri, jocuri, un cinematograf în aer liber și teatru în stradă. Să împărtășim cauzele umanitare pentru care femeile luptă. Să participăm la dezbateri privind rolul femeii în societate și seminare pe teme controversate” a declarat Iulian Văcărean, fondatorul evenimentului. Așadar, Femei pe Mătăsari a încercat să creeze o comunitate în care fiecare femeie se poate exprimă așa cum își dorește, prin vorbe, fapte, vestimentație și bineînțeles o personalitate de milioane.
În acest an evenimentul aflat la cea de-a 8-a ediție și-a păstrat promisiunea iar strada s-a umplut de culoare și de voie bună. Mătăsari a înflorit cu tarabe de haine, bijuterii și produse artizanale precum și evenimente cu adevărat unice, iar imaginea străzii te complșea de îndată ce intrai, astfel încât nu stiai încotro să o apuci. Primele lucruri pe care le observai odată ce intrai erau mâncarea și băutura la nenumărate standuri, pe toate gusturile. Furgonetele ofereau preparate variate, cu specific italienesc, american, arăbesc și mexican printre altele. Doritorii de dulce aveau opțiuni nenumărate, și puteau alege dintre gofre belgiene, baklavale arăbești sau clasicele clătite românești.
Pentru cei ce doreau să se răcorească cu ceva de băut, opțiunile erau vaste: limonadă artizanala, cidru, prosecco și vin, pe lângă clasicele sucuri românești. Opțiunile erau atât de multe, încât era greu să te decizezi la un singur fel, așa că participanții mergeau de la o tarabă la altă, în căutare de noi arome și preparate de încercat. Comercianții de haine și bijuterii se bucurau de asemenea de o atenție sporită din partea oamenilor datorită faptului că toate produsele erau românești, create de designeri locali, iar majoritatea produselor erau unicat. În puținele locuri goale, fără standuri, în care nu se aflau comercianți, pereții erau decorați special pentru a fi fotografiați: pe de o parte, în mijlocul străzii era un perete roz, cu o roabă și o scară plasate în așa fel încât să fie pozate și să umple feed-ul pe Facebook. Vizavi era o perdea de mere care devenise vedeta evenimentului: zeci de oameni își făceau poze, special pentru a posta pe rețelele de socializare.
Puțini însă știau că dacă luai un măr, la oricare dintre barurile aflate la festival primeai un cidru gratis, în schimbul mărului. Chiar dacă merele erau într-adevăr menite să fie pozate, evenimentul încuraja interacțiunea, curiozitatea, ieșirea din tipar, așa că cei interesați de povestea perdelei de mere, erau răsplătiți pentru dorință de a cunoaște, de a socializa. Cei prezenți s-au bucurat de conferințe antreprenoriale, prezentări de modă, jocuri pentru cei mici, o cursă de alergat pe tocuri și nenumărate activități de confecționare de produse, toate însoțite bineînțeles de muzică bună. Câteva dintre casele de pe Mătăsari erau deschise pentru a fi vizitate, iar ceea ce descopereai înăuntru era cu totul uimitor: un decor de povești cu pereți pictați, copertine de cinema și o arhitectură senzațională. Bineînțeles, trebuia doar să fii îndeajuns de curios și să mergi la explorat.
Festivalul a fost gazda mai multor evenimente muzicale iar pe scena principală au cântat artiști cunoscuți, precum Urma, Firma, Amadeus-Electric Quartet, Lucia, Aida și Noi, Temple Invisible, Omu Gnom, Jean Gavril, Kepler not Kopernikus, Dl GOE, The Details și Day Day. Artiștii au știut cum să țină publicul într-o stare de relaxare și bună dispoziție pe toată durata weekendului prelungit. Ceea ce ne-a atras nouă atenția însă este interesanta inițiativă a organizatorilor de a invita femei de succes din diferite domenii care nu fac parte din domeniul muzical, pentru a a pune câteva piese pe scena Telekom Electronic Beats, situată central, într-una dintre grădinile străzii Mătăsari. Aici, o jurnalistă, o arhitectă, o graficiană și o fotografă au ales să trecă în spatele scenei pentru prima dată în viața lor pentru a pune lumea în mișcare, a face o invitație la dans iar asta a stânit din plin curiozitatea publicului. Până la urmă, scopul festivalului a fost să arate că femeile pot face orice, iar prin această invitație organizatorii au demonstrat că ei cred cu tărie în această idee și au încrederea în femeia din ziua de astăzi.
Cei ce au luat parte la eveniment au ales să se bucure din plin de scopul festivalului, iar femeile au ales haine colorate, bijuterii unicat și un zâmbet de milioane pentru a-și arata personalitatea. Părul colorat, ochelarii supradimensionați și pălăriile fiecăreia atrăgeau toate priviriile. Astfel, în aceaste câteva zile cei prezenți au reușit cu siguranță să schimbe imaginea odată rău famată a străzii Mătăsari.