Dirijorul australian a ajuns la concluzia că Anna Magdalena, cea care s-a ocupat de transcrierea manuscriselor soţului ei, a fost mai mult decât o copistă. Timp de şapte ani, dr. Jarvis a folosit analiza criminalistică pentru a studia piesele lui Bach, concentrându-se pe structura muzicală şi limbaj sau caligrafie muzicală.
Dacă din partea colegilor de breaslă nu s-a bucurat de o deosebită apreciere, în schimb criminaliştii australieni l-au invitat la un simpozion pentru a-şi susţine tezele şi a detalia metodele de studiu.
Obsesia acestuia pentru Bach a început în 1971, la vârsta de 19 ani, când era student la Conservatorul din Londra, perioadă în care a observat unele inconsistenţe în compoziţiile lui Bach. Investigaţiile au fost reluate după 30 de ani. Teoria dirijorului se bazează pe faptul că o confuzie s-a perpetuat de-a lungul timpului: inscripţia ?écrite par Madame Bachen?, regăsită pe multe dintre manuscrisele compozitorului, nu ar însemna ?copiată de doamna Bach?, ci chiar ?compusă de doamna Bach?.
Antena3.ro