Aproape 2 milioane de euro au cheltuit în numai două săptămâni principalele trei partide politice în campania electorală desfăşurată prin intermediul presei centrale.
Potrivit monitorizării Institutului pentru Politici Publice (IPP), după primele 14 zile de campanie, PNL trece pe primul loc în privinţa cheltuielilor, în timp ce PD-L pare să nu mai arunce cu banii atât de mult la nivelul presei bucureştene.
Analiza arată că PNL a cheltuit pînă acum 673.058 euro, din care 340.989 europ au luat drumul presei scrise, restul fiind investiţi în difuzarea propriilor spoturi în domeniul audio-vizualului.
PSD - PC îi urmează îndeaproape cu 642.652 euro, Mitrea &Co. mizând mai mult pe publicitatea prin intermediul ziarelor - 379.686 euro- decât pe cea la radio şi tv.
PD-L pare a-şi fi orientat efortul financiar spre presa scrisă şi staţiile locale de televiziune, acest partid investind doar 486.879 euro la nivelul mass-mediei centrale.
Un calcul simplu arată că cele trei partide competitoare au cheltuit la mijlocul campaniei 1.802.589 euro numai cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual.
Sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală.Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA.
Monitorizarea IPP s-a realizat pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.
Marius Vulpe, Antena3.ro