Reduceri, promoţii peste promoţii şi coridoare aproape goale. La prima zi de Bookfest oamenii nu s-au înghesuit. Expozanţii speră totuşi că, la 5 sau 15 lei o carte, se vor găsi cumpărători.
Editurile de la Bookfest s-au pregătit cu preţuri mici şi multe promoţii. Fac orice pentru a atrage cumpărătorii, puţini la număr în perioadă de criză. La unele standuri, la fiecare a doua carte cumpărată, cititorii primesc o reducere de 20%.
Cărţile cu preţ unic au fost aşezate la vedere iar oamenii nu ocolesc deloc raftul.
În alt colţ al târgului un afiş imens îi anunţă pe vizitatori că se pot inscrie la o tombolă. Cumpără o carte şi o vor citi sub soarele Greciei unde pot câştiga o vacanţă. Cu atâtea modalităţi de cucerire a cumpărătorului expozanţii speră să vândă şi din titlurile noi - care costă 60, 100 de lei. S-ar mulţumi şi cu clienţi care cumpără măcar cărţi la ofertă. Pentru că în prima zi mulţi au intrat, au răsfoit şi au plecat.
Dacă românii mai au bani să investească în cultură vom afla peste 4 zile. Atunci târgul îşi va închide porţile iar editurile vor trage linie.
Observator