Studiul arată că 83% dintre români nu vor să renunţe la produsele cu care s-au obişnuit, chiar dacă sunt mai scumpe decât altele similare aflate pe piaţă. Nici aparatura de ultimă generaţie nu şi-a pierdut cumpărătorii: doar 20% dintre români vor să renunţe la gadgeturi, în vreme ce mărcile cunoscute, dar şi scumpe, sunt încă la modă: 88% dintre repondenţi le preferă în locul mărcilor necunoscute. Sondajul, citat de Evenimentul Zilei, susţine că în ultimele luni doar 5% dintre români au cumpărat produse lactate mai ieftine, doar 7% - băuturi răcoritoare cu preţ mai mic şi 5% - detergenţi mai ieftini.
Studiul mai arată că doar 43% dintre români au cheltuit mai puţin pe timp de criză. În alte ţări, populaţia a redus drastic cheltuielile cu consumul. Aproximativ 80% dintre turci, 78% dintre americani şi 75% dintre bulgari au făcut economii.
Când vine vorba despre alimente, românii nu-şi fac griji legate de ziua de mâine. Potrivit studiului citat de cotidianul Evenimentul Zilei, doar 10% dintre români şi-au făcut stocuri de alimente, pentru a nu fi luaţi prin surprindere de eventuale scumpiri. Procentul este mic, comparativ cu o treime dintre americani şi 37% dintre locuitorii Mexicului.
În ceea ce priveşte efectele crizei financiare, românii sunt optimişti: jumătate consideră că recesiunea este trecătoare, iar două treimi nu-şi fac griji legate de pierderea locului de muncă.
Antena 3