Antena 3 CNN Actualitate Criză în salubritate, sistemul ar putea fi blocat. Operatorii critică legislația care nu ține cont de cum se gestionează deșeurile

Criză în salubritate, sistemul ar putea fi blocat. Operatorii critică legislația care nu ține cont de cum se gestionează deșeurile

gunoaie in timisoara
Semnal de alarmă din partea Asociației Române de Salubritate cu privire la actuala legislație a managementului deșeurilor. FOTO: captură video WhatsApp
11 Oct 2024   •   10:24

Semnal de alarmă din partea Asociației Române de Salubritate cu privire la actuala legislație a managementului deșeurilor. Reprezentanții Asociației atrag atenția că sunt prea multe sarcini puse în cârca operatorilor, asta în situația în care mulți sunt deja în pragul falimentului. Din acest motiv, Salubrizarea trece printr-o criză care ar putea duce la blocarea întregului sistem. Cele mai mari probleme sunt cauzate de normele în vigoare care nu sunt în acord cu realitatea din teren. Din acest motiv actualizarea prețurilor în domeniu poate dura până la 10 luni.

Operatorii de salubritate se plâng că s-au trezit cu sarcini obligatorii impuse de o legislație care nu ține cont de modul în care sunt gestionate deşeurile municipale.

Ilie-Ionel Ciuclea, președinte ARSMD, Asociația Română de Salubritate și pentru Managementul Deșeurilor: Asociația noastră, patronatul nostru trebuie să se adapteze din mers  și în același timp trebuie să susțină modificarea sau, mă rog, actualizarea legislației, în așa fel încât performanțele pe care România trebuie să le atingă să poată să poată fi realizate.

Reprezentanţii Asociației Române de Salubritate susțin că o problemă majora este legată și de dubla sancţionare a operatorilor.

Ilie-Ionel Ciuclea președinte ARSMD, Asociația Română de Salubritate și pentru Managementul Deșeurilor: Operatorii de salubritate, și ei la rândul lor fiind societăți comerciale care trebuie să se construiască de pe venituri, pe profit, pe echilibru financiar, au deja din ce în ce mai multe probleme legate de recuperarea taxelor, a tarifelor. Raportul dintre ofertă și cerere este unul dezechilibrat și atunci apar multe dezechilibre între în legătură cu încasarea taxei și tarifelor.

O soluție urgentă ar fi modificarea indicatorilor de performanță impuși de legislație, avertizează cei de la Patronatul Salubrităţii din România. Ei spun că extrem de importantă este și introducerea taxei de salubrizare, ceea ce ar însemna ca un operator să nu mai aștepte până la 10 luni actualizarea tarifului.

Nandor Katona, vicepreședinte ARSMD, Asociația Română de Salubritate și pentru Managementul Deșeurilor: Eu aș vrea că autoritățile, UAT-urile să colaboreze mai bine cu operatorii economici și să nu vadă în ei niște inamici, ci niște parteneri, în sensul că foarte mulți primari care vin ar trebui să facă un curs de cunoaștere a legislației, nu numai în salubrizare, ci și în apă, canal, în toate serviciile publice.

Conform legislației europene, România este obligată să reducă cantitățile de deșeuri depozitate la Groapa de Gunoi. În caz contrar țara noastră este în pericol de infringement.

×
Subiecte în articol: salubritate deseuri legislatie