Scumpirile repetate la tutun au determinat mulţi români să renunţe la fumat. Cifrele arată că în primele şase luni ale anului s-au cumpărat cu 40% mai puţine pachete de ţigări faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Locul întâi la cel mai cumpărat produs în vreme de criză e de departe carnea. De pui, de porc, de vită. Românii au cumpărat în primele şase luni ale anului cu 18% mai multă carne decât acum un an.
Tot din categoria produse de criză fac parte şi făinoasele, pastele, conservele de fructe şi dulciurile. Sunt produse de bază, pe care românii încep să le prefere în detrimentul celor... de lux.
2008 a fost anul în care consumul de bere pe cap de locuitor a depăşit 100 de litri. Ei bine, anul acesta situaţia s-a schimbat. Iar în primele şase luni ale anului, consumul de bere şi vin a scăzut cu aproximativ 3 procente.
Şi cei mai mulţi români preferă să bea acasă. E mai ieftin şi.. mai comod. Românii au renunţat şi la sucuri. În schimb, din ce în ce mai mulţi se reorientează către apă. Minerală şi plată.
Chiar dacă au mai puţini bani, românii sunt mult mai atenţi la produse. Cea mai mare parte din veniturile unei familii merg pe bunuri alimentare.
Observator