Reabilitarea căii ferate Sighişoara - Simeria va costa de şapte ori mai mult decât prevăd standardele de cost, adică peste 11 milioane de euro pe kilometru. Pentru modernizarea celor 165 de kilometri de cale ferată care fac parte din Coridorul feroviar patru paneuropean, statul va cheltui aproape două miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectele unor hotărâri prin care se stabileşte modernizarea tronsoanelor de cale ferată Sighişoara-Coşlariu şi Coşlariu-Simeria, de pe Coridoul IV paneuropean, astfel încât trenurile de călători să poată circula cu 160 km/h, iar cele de marfă - cu 120 km/h.
Valoarea investiţiei pentru cei 94 de kilometri ai tronsonului Sighişoara-Coşlariu va fi de 1,16 miliarde de euro, în timp ce segmentul Coşlariu-Simeria, care are 70 de kilometri, va costa 822 de milioane de euro. Mai precis, 12,3 milioane de euro pe kilometru pentru modernizarea liniei Sighişoara-Coşlariu, respectiv 11,7 milioane de euro pe kilometru pentru Coşlariu-Simeria.
Standardele de cost pentru reabilitarea căilor ferate de pe Coridorul IV paneuropean, stabilite de Ministerul Transporturilor, prevăd că preţul pentru astfel de lucrări trebuie să fie de 2,1 milioane de euro pe kilometru, fără TVA, la care se pot adăuga costuri suplimentare de cel mult 18%.
În Europa, liniile ferate sunt modernizate la costuri cuprinse între 2 şi 4,5 milioane de euro pe kilometru, iar în Rusia costurile nu depăşesc 2 milioane de euro/kilometru, deşi acolo linia are un ecartament mai mare.