Antena 3 CNN Actualitate Costurile abonamentelor de telefonie şi internet vor fi detaliate în factura lunară

Costurile abonamentelor de telefonie şi internet vor fi detaliate în factura lunară

Costurile abonamentelor de telefonie şi internet vor fi detaliate în factura lunară
05 Feb 2009   •   17:18

Utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice vor şti exact condiţiile contractelor încheiate cu furnizorii de telefonie mobilă, fixă şi de internet, iar costurile vor fi descrise detaliat şi complet în factura lunară, conform unei decizii adoptate joi de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC).
Hotărârea ANC vine în contextul în care deşi furnizorii de comunicaţii electronice oferă şi în prezent numeroase informaţii, accesarea acestora este adeseori dificilă, pentru că utilizatorul este bombardat cu oferte şi promoţii, iar cele mai multe dintre ele sunt condiţionate de elemente înscrise ilizibil în subsolul paginilor sau marcate cu steluţă. De asemenea, compararea ofertelor şi a pachetelor tarifare oferite de anumiţi furnizori este extrem de dificilă, având în vedere diversitatea şi complexitatea acestora.
Conform deciziei Autorităţii, care a fost trimisă joi pentru publicarea ei în Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, astfel încât utilizatorii să poată lua o decizie corectă şi care să se plieze pe nevoile proprii. In acelaşi timp, furnizorii vor trebui să ofere şi detalii despre condiţiile de conectare şi utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, condiţiile contractuale şi procedura de soluţionare a reclamaţiilor.
Astfel, utilizatorii vor şti concret cât plătesc, pentru ce plătesc şi când se termină contractele pe care le încheie cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Factura pentru telefonia mobilă, fixă sau internet va fi clară, contractele vor putea fi studiate înainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat şi complet
Personalul de vânzări al operatorilor va avea obligaţia să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puţin următoarele informaţii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, precizând serviciile incluse, adică abonamentul lunar cu numărul de minute sau creditul inclus, dacă este cazul, extraopţiunile, conectarea sau instalarea, echipamentul terminal achiziţionat.
Toate aceste informaţii trebuie să conţină toate taxele pe care le include pachetul, tarifele pentru acces şi pentru apelurile naţionale, tarifele pentru apelurile efectuate în orele de vârf sau în afara orelor de vârf, prin indicarea intervalelor orare corespunzătoare şi condiţiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus. De asemenea, informaţiile trebuie completate cu durata minimă a contractului, precum şi cu condiţiile de încetare a contractului înainte de termen, dar şi penalităţile aplicabile.
In cazul în care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar denunţarea unilaterală ulterioară presupune plata de către abonat a unor penalităţi, operatorii vor trebui să îşi informeze abonaţii prin intermediul unui SMS sau prin intermediul facturii despre data la care expiră contractul şi data limită pentru transmiterea notificării.
O altă obligaţie care va reveni tuturor furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice, atât de telefonie, cât şi de internet, este de a pune la dispoziţia abonaţilor, prin facturile detaliate, informaţii precum: perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament, tarifele percepute pentru conectare, instalare, reconectare sau deconectare, tarifele percepute pentru închirierea sau furnizarea de echipamente.
Factura trebuie să mai cuprindă alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar; gratuităţile sau reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat şi modul de aplicare a acestora, serviciile ocazionale furnizate şi tarifele percepute pentru acestea, dar şi lista completă a convorbirilor efectuate şi a mesajelor expediate, precum şi a mesajelor sau apelurilor recepţionate.
Topul operatorilor de comunicaţii, calculat de ANC
De asemenea, furnizorii vor trebui să pună la dispoziţia ANC informaţiile necesare pentru ca Autoritatea să realizeze şi să pună la dispoziţia publicului un portal de internet, prin care abonaţii să poată compara tarifele şi condiţiile oferite de furnizorii de telefonie mobilă, telefonie fixă şi acces la internet în bandă largă, prin intermediul unei aplicaţii interactive de tip ?calculator de preţuri?.
Aplicaţia va permite introducerea de către utilizator a unui set de opţiuni de consum şi va efectua o analiză comparativă a ofertelor existente pe piaţă, care sunt introduse în baza de date şi vor ofero apoi utilizatorului un clasament al celor mai avantajoase oferte din punctul de vedere al preţului, în funcţie de opţiunile sale.
Paula Safta, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: telefon mobil internet factura cost decizie
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close