„Realităţile economice şi realităţile pieţei la ora actuală ce oferă posibilitatea unei achiziţii de 12 aparate în serviciu în situaţia în care decizia politică rămâne ferm orientată pentru aparatul de generaţia a V-a. Dacă dorim un aparat de generaţia a IV-a nou rămâne să vedem de unde găsim surse de finanţare. Oferta portugheză se cifrează în jur de 600 de milioane de dolari într-un orizont de timp de cinci ani de zile, deci nu se dau toţi banii odată, aceasta este un alt avantaj. Graficul de preţ prezentat de partea portugheză, grafic pe care noi l-am luat serios în calcul, ar estima o primă transă de 70 de milioane de dolari, anul viitor. Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire al piloţilor, începând cu 2016“, a explicat Corneliu Dobriţoiu, duminică, la un post TV. El a menţionat că în proiecţia de buget pentru anul următor au fost evidenţiate sumele necesare pentru plata primei tranşe.
Ministrul a precizat că cele 12 avioane F-16 au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezervă de 4.000-4.500 de ore de zbor, ceea ce înseamnă 200 de ore de zbor pe avion, suficient cât să ne asigure resursele necesare pentru următorii 20 de ani.
Consilierul prezidenţial pe probleme de securitate, Iulian Fota, a arătat că România are nevoie de avioanele de tip F16, la mâna a doua, care ar putea fi achiziţionate din Portugalia, în condiţiile în care ţara noastră nu îşi poate permite să cumpere avioane noi. Totodată, a spus Fota, varianta ca statul român să rămână fără aparate de zbor „nu este una catastrofală“ însă ar trebui să apelăm la alte ţări care să ne ofere servicii contra cost.