„Din momentul în care copilul predă lucrarea, circuitul se schimbă față de ce era până acum. Fiecare lucrare se va duce automat în același timp la doi profesori. În niciun caz nu se va vedea vreo corectură pe lucrare, nu va ști profesorul 1 ce a corectat profesorul 2”, spune acesta, potrivit EduPedu.
Potrivit secretarului de stat, „în Dâmbovița se dă Evaluarea Națională și în Călărași se va susține bacalaureatul”.
Ce se întâmplă când diferența de notare este mult prea mare
Acesta a fost întrebat ce se va întâmpla în cazul în care diferența de notare între cei doi evaluator va fi una mult prea mare.
„În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă”, a răspuns.
În Dâmbovița se dă Evaluarea Națională și în Călărași se va susține bacalaureatul
Sorin Ion a mai explicat că datele introduse în calculator constituie baza pentru elaborarea unor concluzii de calitate:
„În momentul în care datele se introduc în aplicație / item, iarăși putem să scoatem și niște concluzii despre calitate, nu numai de cantitate. Revin la exemplul de mai devreme, dacă constatăm că la subiectul al IV-lea, punctul „a”, nu au răspuns decât 10% (dintre elevi – n.red) din județul respectiv, pentru că de regulă putem extrapola de la un județ la întreg teritoriul național, înseamnă că e o problemă cu acel item și ne putem duce să vedem ce s-a întâmplat la elaborarea itemului sau dacă este o problemă cu programa școlară acolo.”
Platforma folosită pentru corectarea digitalizată pentru Evaluarea Națională și BAC 2022, în cele două județe, va fi Intuitext, pe bază de parteneriat.
”Marele câștig acolo este că putem să colectăm date pe fiecare item”
”În Dâmbovița se dă Evaluarea Națională și în Călărași se va susține bacalaureatul.
De fapt, știți care este marele avantaj pe care îl vom obține de acolo? Evaluarea, până la urmă, se face cam la fel, pentru elevi, cu foaia în față și cu monitorul în față pentru profesori, mare diferență nu este, însă putem să colectăm date pe itemi. În momentul în care datele se introduc în aplicație / item, iarăși putem să scoatem și niște concluzii despre calitate, nu numai de cantitate.
Revin la exemplul de mai devreme, dacă constatăm că la subiectul al IV-lea, punctul „a”, nu au răspuns decât 10% (dintre elevi – n.red) din județul respectiv, pentru că de regulă putem extrapola de la un județ la întreg teritoriul național, înseamnă că e o problemă cu acel item și ne putem duce să vedem ce s-a întâmplat la elaborarea itemului sau dacă este o problemă cu programa școlară acolo.
Și de fapt marele câștig acolo este că putem să colectăm date pe fiecare item, ceea ce este important”, a declarat Sorin Ion.