Discuţiile cu consorţiul care a fost desemnat să construiască poate cea mai aşteptată autostrada din România vor continua până în luna aprilie.
Guvernul a ajuns la concluzia că bugetul ţării nu ar putea suporta construcţia celor 53 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Braşov
La solicitarea premierului Victor Ponta, Ministerul Transporturilor urma să prezinte situaţia și decizia cu privire la realizarea Autostrăzii Comarnic - Braşov până în 15 februarie 2015.
Acest subiect a fost supus dezbaterii publice, mass-mediei, Parlamentului, societăţii civile şi analizelor din partea partidelor politice și asociaţiilor profesionale. În urma acestora, au fost exprimate sute de poziţii divergente.
Autostrada Comarnic - Braşov este necesară, însă a fost catalogată în urma dezbaterilor ca fiind greu de suportat de bugetul ţării.
La începutul anului 2014, CNADNR a încheiat un memorandum cu consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Luna aprilie ar putea să decidă viitorul autostrăzii.
"Am discutat cu consorţiul şi, în varianta în care vom reuşi să restructurăm proiectul şi să găsim un model financiar mai eficient în raport cu bugetul ţării, pe care să-l aducem într-o zonă în care pot participa şi alte instituţii financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discuţii pe această temă) si dacă vom avea şi o poziţie favorabilă şi din partea Eurostat, deci dacă găsim o astfel de variantă, care să fie acceptată de toată lumea, mergem mai departe. Daca nu, şi se menţin datele actuale, va trebui să găsim o altă construcţie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurării proiectului continuăm până în luna aprilie discuţiile cu partenerii din consorţiul Vinci-Strabag-Aktor", a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcţie şi 26 de ani operare şi întreţinere. Valoarea estimată pentru lucrările de proiectare şi construcţie este de aproximativ 1,8 miliarde euro, fără TVA.