Constanţa se îndreaptă cu paşi repezi spre o autonomie locală lărgită. Astfel, Consiliul Judeţean, sub conducerea lui Nicuşor Constantinescu, a stabilit insitituirea unei viniete locale pentru drumurile judeţene. Iar valoarea acesteia a fost stabilită la valori mult mai mari decât taxa plătită pentru toate drumurile din România.
Taxa locală a fost introdusă la finele anului trecut, dar aplicată de acum, când s-au dat şi primele amenzi.
Potrivit HCJ 223/2008, taxa este menită să asigure veniturile regiei ju de ţene ce asigură întreţinerea drumurilor locale şi trebuie plătită de către toţi şoferii care conduc microbuze de cel puţin 9 locuri şi de toţi şoferii autovehiculelor de marfă.
Se susţine că banii vor fi folosiţie la reparaţia drumurilor, atâta vreme cât banii de la centru sunt insuficienţi.
Taxa poate ajunge la nivelul de 6.300 de lei pe an, în cazul camioanelor cu masă maximă autorizată de peste 20 de tone şi al capetelor tractor de auto trenuri, în condiţiile în care la nivel de drumuri naţionale, posesorii acestor autovehiculerplătesc 1.210 euro, adică 5.200 de lei, a calculat
CotidianulPen tru microbuzele de marfă sub 2,5 tone par curgerea a 15.000 de kilometri de drumuri na ţionale costă 96 de euro, adică 412 lei, în timp ce pentru traversarea celor 800 de kilometri de dru muri judeţene colegii lui Mazăre propun plata unei taxe de 720 de lei.
Cei care tranzitează ocazional judeţul, există o taxă zilnică de 4 - 35 de lei.
Cei care vor să respecte legea lui Mazăre au 17 puncte de unde pot procura vinieta, lipsa acesteia fiind pasibilă cu amendă de 1.500 - 2.500 de lei.
Oficiali ai industriei transporturilor, dar şi ai Mi nisterului Transporturilor nu pot contesta faptul că taxa este legală.
Legea finanţelor publice lo cale permite administraţiilor locale să introducă ?taxe speciale? destinate finanţării unor servicii şi instituţii locale. Cu toate acestea, transportatorii se întreabă ce s-ar întâmpla dacă dacă fiecare judeţ ar introduce această taxă, de valoare mai mare decât rovinieta.
Antena3.ro