Mai exact, călătorii pot fi despăgubiți de către companiile aeriene în cazul în care
- zborul lor a fost anulat, dacă au apărut modificări ale orarului de zbor sau dacă mai sunt întârzieri mai mari de două ore.
- dacă zborul a fost anulat fără a se trimite o notificare cu cel puțin 14 zile înainte sau dacă a fost supra-rezervat și s-a refuzat îmbarcarea călătorului.
În ceea ce privește partea financiară, fiecare pasager are dreptul la o compensație care poate varia între 250 și 600 euro. La această sumă se adaugă rambursarea suplimentară a cheltuielilor, respectiv hrana, cazarea, dar și transportul pasagerilor în cazul în care zborul are o întârziere de peste două ore.
Legea mai prevede ca toate companiile aeriene să aibă obligația să ofere călătorilor afectați posibilitatea de a alege una dintre următoarele variante, respectiv rambursarea prețului biletului, reprogramarea zborului cu prima ocazie ori redirecționarea la o dată stabilită de călători, în funcție de locurile disponibile.