Cei care vor să plece în vacanţă cu o companie low-cost trebuie să ia în considerare faptul că în preţul bieltului intră doar un astfel de bagaj mic, care trebuie să încapă perfect în acest cadru. Altfel trebuie să plătească în plus.
Iar dacă bagajul e prea mare, după plata acestuia şi achitarea rezervării locului în avion, un bilet la o companie low-cost poate ajunge la preţul oferit de o companie de linie. Aşa se face că, pentru o excursie de la Bucureşti la Barcelona, doi adulţi şi un copil care vor să plece vineri într-o scurtă vacanţă şi cumpără abia acum biletele, vor plăti mai mult pentru un zbor low-cost, decât pentru unul de linie. Peste o săptămână, aceeaşi vacanţă va fi ceva mai ieftină cu low-costul, dar peste o lună, turiştii vor plăti mai puţin dacă acceptă un zbor regulat cu escală.
Dacă cumperi cu mult timp înainte, este ieftin. Cu cât avionul este mai plin şi sunt disponibile mai puţine locuri, cu atât preţurile cresc. Este pură economie. O altă explicaţie ar fi că şi companiile de linie au scăzut preţurile biletelor.
Anul trecut, peste 4 milioane de români au folosit companiile low-cost.