Antena 3 CNN Actualitate Imagini cu primul tunel de autostradă în stâncă, săpat de austrieci în România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24"

Imagini cu primul tunel de autostradă în stâncă, săpat de austrieci în România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24"

Redacția Antena 3 CNN
1 minute de citit Publicat la 18:30 10 Ian 2024 Modificat la 18:30 10 Ian 2024
cnair austriecii lucreaza la tunel autostrada
Austriecii sapă primul tunel de autostradă în stâncă din România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24" Sursa foto: Facebook/ CNAIR

Secțiunea construită de Porr are o lungime totală de 9,86 de kilometri, pe traseul căreia va fi dat în trafic și tunelul montan cu o lungime de 1,3 kilometri. Este primul tunel de autostradă săpat în stâncă în România, cu o tehnologie folosită în premieră - metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method).

Metoda NATM presupune injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului.

"Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului.

Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor", spune Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova.

Citește și: Un bărbat din Olt și-a ucis concubina cu securea, pentru că băuse mai mult decât el

Oficialul CNAIR spune că, până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri în portalul din direcția opusă.

Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte

Lucrările au început în luna august-septembrie 2023, iar stadiul lucrărilor era estimat la 15,36%, pe 28 decembrie 2023. Conform graficului, șantierul trebuie finalizat în decembrie 2026.

Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.

 

 

 

×
Etichete: CNAIR autostrada tunel
x close