Premierul Emil Boc este convins că risipa de la Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi va deveni istorie, începând din acest an.
Despre contractele neperformante de la CNADNR s-a scris foaerte mult în presă. În repetate rnduri jurnaiştii au atras atenţia că CNADNR a preferat să construiască cele mai dificile centuri cu banii de la buget, iar fondurile obţinute prin programe europene nu au făcut altceva decât să genereze costuri suplimentare. Mai mult, reprezentanţii companiei ar fi greşit calculele, iar constructorii au speculat erorile. S-a ajuns astfel la costuri suplimentare de 46 de milioane de euro.
Aproape pentru fiecare şosea de centură inaugurată cu fast, Compania de drumuri a fost nevoită să achite penalizări şi despăgubiri. Astaldi a primit
în plus 29 de milioane de euro pentru centura Piteştiului, iar pentru şoseaua care ocoleşte Craiova alte 6 milioane de euro. Nici centura cu regim de autostradă de la Sibiu nu a fost făcută fără despăgubiri. 11 milioane de euro a primit constructorul în plus, graţie calculelor greşite ale beneficiarului.
Şi frânturile din Centura Capitalei au costat cu mult mai mult decât estimările. 20 de kilometri din centura Bucureşti Nord au costat 400 de milioane de lei. Centura Clujului nu este încă gata, deşi în 2006 compania plătea pentru consultanţă aproape 200.000 de euro. Doi ani mai târziu, refacerea studiului de fezabilitate a costat alte 50.000 de euro.