Vezi graficele studiului comandat de CNA
Conform studiului, nivelul de educaţie ridicat al părinţilor nu limitează o asemenea tendinţă, datele indicând o mai mare incidenţă a vizionării de filme porno în gospodăriile unde unul dintre părinţi are studii superioare.
Pe de altă parte, ponderea copiilor care au vizionat un film de groază a scăzut semnificativ în ultimii trei ani, de la 74% la 44%. Televiziunea rămâne principalul suport, dar creşte ponderea accesării calculatorului şi a internetului pentru vizionarea unor asfel de filme.
Referitor la publicitate, studiul indică faptul că unui copil din şase ani i-a fost interzis cel puţin o dată să vizioneze o reclamă, motivaţia fiind vârsta prea mică şi conţinutul negativ al reclamei. Copiii consideră că reclamele cu conţinut negativ pentru vârsta lor sunt cele care prezintă produse alcoolice (15%), violenţă (9%) sau lucruri nepotrivite, urâte (4%).
Studiul mai arată că părinţii apreciază semnalele de avertizare. Astfel, aproximativ două treimi declară că nu îi lasă pe copii să vizioneze emisiuni marcate cu semnele ?12? sau ?15?. La nivelul grupei de vârstă 6-11 ani, ponderea bulinelor de avertizare este mult mai mare (72%) decât la grupa de vârstă 12-15 ani (50%). Părinţii au afirmat în proporţie de 71% că nu şi-ar lăsa copiii să vizioneze la televizor o emisiune sau un film cu scene de violenţă, sex şi dialoguri obscene, în timp ce numai 24% fie nu reacţionează la un asemenea conţinut, fie îşi recunosc neputinţa în a interzice copiilor să îl vizioneze.
Studiul a fost realizat în perioada 8 - 30 septembrie, pe un eşantion de 1.295 de copii şi de tot atâţia părinţi, având o marjă de eroare de +/-2,8%.
Vedeţi aici studiul integral
Rompres