CNA
nu-i mai lasă pe micuţi în faţa televizorului
nesupravegheaţi. Consiliul Naţional al Audiovizualului a început
o campanie de responsabilizare a părinţilor care îi lasă
prea mult pe copii în faţa televizoarelor. În
următoarele patru luni, posturile TV vor difuza trei spoturi menite
să-i protejeze pe copii de programele nepotrivite vârstei lor.
Copiii
se uită fără ştirea părinţilor la televizor, după ora 22.00. Cei
mici sunt atraşi mai ales de emisiuni şi filme neadecvate vârstei
lor. "Nu lăsa copilul educat de televizor!" este mesajul
Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru părinţii prea
ocupaţi. Trei spoturi de atenţionare vor fi difizate de posturile
TV începând cu această săptămână. Proiectul
îşi propune să tragă un semnal de alarmă părinţilor care
ar trebui să fie mai atenţi la programele la care cei mici au acces
prea uşor.
Spoturile
au fost concepute de experţi care au studiat comportamentul
copiilor. Rezultatele spun ei, nu sunt pozitive. Cei mici imită cu
uşurinţă atitudini violente după ce văd la televizor filme şi
programe adresate adulţilor.
Campania
demarată de CNA a costat în total 40.000 de euro. Fondurile
provin de la un program Phare care se va desfăşura până în
luna februarie 2008.
Antena 3